Monday, 12 September 2016

Cegah Diabetis Ibu Hamil dengan Protein ESP

Assalamualaikum.


Bagaimana Diabetis ketika hamil boleh terjadi?

๐Ÿ’Diabetes terjadi apabila badan tidak boleh menghasilkan insulin yang secukupnya, iaitu hormon yang dihasilkan oleh pankreas.
๐Ÿ’Insulin berfungsi mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga dan membolehkan gula yang tidak diperlukan segera disimpan.
๐Ÿ’Semasa kehamilan, badan seorang ibu akan menghasilkan lebih insulin untuk memenuhi keperluan bayi, terutamanya dari pertengahan kehamilan dan seterusnya.
๐Ÿ’Namun sekiranya badan tidak boleh menyediakan insulin tambahan, si ibu akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah dan menimbulkan diabetes gestasi.


Diabetes gestasi tidak menunjukkan sebarang simptom, tetapi anda mungkin mengalami perkara berikut:
  • keletihan
  • dahaga yang terlampau
  • kerap membuang air kecil
  • penglihatan kabur.
Tahukah anda bahawa protein ESP Shaklee mampu membantu ibu hamil mengawal diabetis sepanjang tempoh kehamilan mereka???







✔Protein soya yang terkandung didalam ESP membantu menstabilkan tahap gula dalam darah.
✔Rendah karbohidrat iaitu hanya mengandungi 5% - 10% sahaja, rendah lemak, bebas kolesterol dan bebas laktosa.

Ayuh, mari lah kita mengawal gejala diabetis sebelum ianya terjadi. Mesti penat kan asal pergi klinik jer nak kene minum air gula. Oh tak perlu susah-susah lagi sebab ESP Shaklee boleh bantu ibu-ibu hamil ini. 

Promosi bulan ini:
  • ESP BUY 6 FREE 1
  • ESP BUY TWIN PACK GET LESS 5%
Berminat untuk dapatkan Promosi ini, boleh hubungi saya segeraaaaa



Friday, 9 September 2016

Kenapa Protein ESP penting untuk Ibu hamil?

Assalamualaikum


ESP Shaklee terkenal dengan kualiti protein yang sangat baik dan terjamin kebersihan dalam pemprosesannya. ESP Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia. Sebabnya, ia diuji secara klinikal & kualiti protein yg tinggi serta diperbuat daripada tumbuhan yg ditanam secara organik.

Apakah salah satu sebab soya ESP mengadungi kualiti protein yang tinggi?

Ia dihasilkan daripada kacang non-GMO (yakni, kacang yg tidak diubahsuai secara genetik). ESP merupakan Protein non-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Bagi ibu hamil, Protein adalah sangat penting bagi melengkapkan nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan ibu hamil sepanjang tempoh kehamilan.








✔Perkembangan otak bayi 

๐Ÿ’“๐Ÿ’“Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN!Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualiti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.


✔Pembentukan otot. 

๐Ÿ’“๐Ÿ’“Ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu hamil akan dapat mengatasi masalah ini


✔Membantu meningkatkan sistem imun badan ibu hamil. 

๐Ÿ’“๐Ÿ’“Selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti si ibu. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

Nampak tak betapa pentingnya protein untuk Ibu hamil? Untuk ibu dan juga bayi dalam kandungan.Jadi ibu-ibu hamil sekalian, ESP SHAKLEE adalah protein terbaik untuk menjadi kawan baik anda setiap pagi.





Jom dapatkan ESP anda hari ini. Promosi bulan ni masih berlangsung

  • BUY 6 FREE 1
  • BUY TWIN PACK GET LESS 5% DISCOUNT






Vitamin C shaklee: Kolagen "MURAH" Untuk Kulit Tegang & Cantik

Assalamualaikum.


"KOLAGEN MAHAL?"
"SHAKLEE MAHAL?"


Selalu kita dengar statement di atas ni kan? Asal sebut produk kolagen mesti org kata mahal. eh mahal la. Nama pun Kolagen. Hehe.

Mane adaaa...Tahukah anda di dalam keluarga Vitamin  shaklee terdapat 1 vitamin yang turut berfungsi sebagai kolagen untuk kulit wajah selain daripada produk  Shaklee  Collagen powder itu sendiri.Dan yang paling bestnye pulak vitamin itu turut digelar sebagai kolagen Murah.

Nak tahu apa dia?



Mari sini kita tengok lebih jelas mengapa Vitamin C dikategori kan dalam kategori "Kolagen"


⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵
Vitamin C memainkan peranan utama dalam penghasilan kolagen yang kritikal bagi wajah.Kekurangan paras kolagen mengakibatkan kulit wajahanda lembik, berkedut dan kelihatan tua.
⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴


Vitamin C utk kecantikan kulit dengan cara:

Antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
✔Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta
kehalusan kulit
✔Mencerahkan kulit wajah


Dah tu kenapa pula Vitamin C ni digelarkan sebagai KOLAGEN MURAH????

๐Ÿ‘1 botol ada 180 tablet
๐Ÿ‘Penggunaan sehingga 3-6 bulan

Harga sebotol xsmpai RM100 pun tau.Cuba anda la bahagi max RM100 dgn max penggunaan vitamin 6 bulan...sebulan cuma berapa RM je kan anda peruntukan utk kolagen wajah anda?

Lebih hebat lagi bulan September ni adalah bulan  promo untuk Vitamin C tau.
  • Beli 6 botol percuma 1.
  • Beli twinpack less 5% 

Haaaa murah ke tak rasa-rasanya???hehee. Murah-murah pun tetap berkualiti ye. Nama pun shaklee kan๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

SELAMAT, SEMULAJADI DAN BERKESAN!



Wednesday, 7 September 2016

Protein ESP mencantikkan kulit wajah.

Assalamualaikum.

Kulit cantik idaman setiap wanita. Bukan cantik je ye, namun harus la sihattttttt. Siapa lah yang taknak kulit cantik dan sihat kan kan ?

Sebenarnya terlalu Banyak dah cream kecantikan  kat pasaran luar telah beri  kesan yang positif pada kulit wajah pengguna tp yakin kah anda ianya sihat dari segi dalaman?

Kalau nak yakin, jom cantikkan kulit wajah dengan ESP SHAKLEE!

Kulit cantik dan sihat dengan ESP? Tapi bagaimana ESP berfungsi utk kulit cantik dan sihat tu?

⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵⤵
SEBAB ESP ADALAH SUMBER PROTEIN YG BERKUALITI
⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴⤴


Tahukah anda bahawa PROTEIN sebenarnye dapat membantu mengurangkan masalah kulit wajah.Tapi mestilah protein yg benar2 berkualiti ye.





Bagaimana PROTEIN ESP boleh mencantikkan kulit?
๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Protein ESP mempunyai 9 Asid Amino penting. Asid Amino penting inilah membantu badan membina sel-sel baru. Bagi mereka yang mempunyai kulit berjerawat, pasti meninggalkan kesan parut di muka kan. Parut tersebut adalah sel-sel yang telah mati atau rosak.Asid amino memainkan peranan penting untuk menggantikan sel-sel rosak tersebut kepada sel-sel yang baru. Lama-kelamaan parut jerawat semakin pudar dan kulit semakin licin dan cerah



Selain itu, ESP juga berfungsi sebagai:

๐Ÿ‘kulit lebih cerah dan tona lebih sekata.
๐Ÿ‘kulit lebih anjal,tegang dan gebuuuu.
๐Ÿ‘pori kulit lebih kecil.
๐Ÿ‘mengatasi masalah muka berminyak


๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

✔Dah tahu kan kenapa Protein Esp boleh bantu cantikkan kulit wajah kita?
✔Dah tahu kan kenapa ESP tergolong dalam protein yg berkualiti utk pembentukan sel kulit baru yg lebih sihat?


Jom dapatkan ESP anda hari ini !





Monday, 5 September 2016

Kenapa Golongan IBU-IBU perlukan ESP Shaklee?

Assalamualaikum.

Hai, kalau anda tergolong dalam golongan ibu-ibu, entry ini dibuat khas untuk anda.
Ya! Khas utk anda yang bergelar ibu.

Tahu tak sebenarnya ESP Shaklee adalah supplement yang terbaik untuk si ibu?


Tak kisah la anda bakal menjadi ibu, ataupun, telah menjadi ibu.Esp Shaklee adalah nutrisi paling baik utk anda amalkan sepanjang anda bergelar dan memegang status ibu:)



Apa kelebihannya?

IBU MENYUSU

๐Ÿ’“menambahkan SUSU IBU (Milk booster terbaik)
๐Ÿ’“memekatkan SUSU IBU (Bagi bayi cepat KENYANG dan TIDUR LENA)
๐Ÿ’“ENERGY BOOSTER (Bagi badan ibu CERGAS dan BERTENAGA)
๐Ÿ’“mencantikkan KULIT (Kulit makin HALUS dan GEBU)
๐Ÿ’“menghilangkan JERAWAR dan PARUT JERAWAT



IBU HAMIL

✔memberi TENAGA kepada ibu hamil yang sering keletihan
✔bagus untuk PERKEMBANGAN JANIN dalam rahim
✔memaksima penyerapan ZAT dan NUTRISI ibu hamil
✔mengawal DIABETES semasa hamil
✔bagus diamalkan dari hamil bagi mengelakkan stretch mark di perut



IBU BERPANTANG
๐Ÿ’˜mempercepatkan PENYEMBUHAN LUKA
๐Ÿ’˜mengurangkan KEGUGURAN RAMBUT selepas bersalin
๐Ÿ’˜menyihatkan SEL-SEL DALAMAN yang ROSAK dalam tempoh bersalin


Sebenarnya saya post entry benefit utk si ibu bkn bermakna yg bukan2 ibu tu xtak boleh minum ESP tau. Bolehhh.cuma takut pnjang sgt karangan entry ni kang kalau bgtau semua.hihi.


P/s:Promosi Esp baru jer bermula tauuuu bulan September ni.JOM DAPATKAN HARI NI.๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™๐Ÿ˜™

  • Twin pack less 5% diskaun!
  • Beli 6 percuma 1!

Nak tau lebih lnjut pasal Esp boleh hubungi saya segera ya!




Saturday, 3 September 2016

PROMOSI SEPTEMBER 2016:ESP/VITAMIN C/VITALEA FOR CHILDREN

Assalamualaikum.

Ogos melabuhkan tirai nya sudah. Maka bermula lah bulan baru dengan promosi baru daripada Shaklee!

Ya. Setiap bulan Shaklee akan keluarkan vitamin-vitamin Promo khas untuk pencinta-pencinta Shaklee sekalian.

Kalau bulan lepas kita ada PROMOSI OSTEMATRIX, untuk bulan ni kita keluarkan promosi Vitamin terutamanya khas buat wanita dan kanak-kanak.

Kenapa saya katakan ianya lebih kepada wanita? Kombinasi promosi bulan September ni lebih kepada kecantikan dan kesihatan wanita. Namun begitu, golongan lelaki juga boleh dapatkan vitamin-vitamin Promosi September ini untuk ibu-ibu, kak-kaka-, adik-adik, ataupun teman wanita istimewa anda. Hihihi


Beli ESP dan VITAMIN C sebnayak 7 botol dengan harga 6 botol sahaja! Maknanya apa? Beli 6 percuma 1 lah.

Bukan itu sahaja ye, Twin Pack ESP dan Vitamin C juga dapat diskaun sebanyak 5%.

Dan Vitamin untuk kanak-kanak khas untuk si manja anda untuk kekal aktif sepanjang hari adalah Vitalea For Children. Beli 4 botol dengan harga 3 botol sahaja. Maknanya, beli 3 percuma 1.

Promosi ini berlangsung bermula 1 Sep-30 Sep 2016 selama sebulan.
Jom dapatkan hari ini!



Monday, 22 August 2016

Testimoni Ostematrix melegakan sembelit

Assalamualaikum.

Ostematrix melegakan sembelit. Ramai mengatakan produk kalsium seperti susu sebenarnya menyumbang kepada masalah pembuangan seperti sembelit. Ya! Jika terlebih pengambilan produk kalsium boleh menjejaskan proses pembuangan berjalan lancar.

Bagaimana boleh dikatakan Ostematrix mampu atasi masalah sembelit pula? Bukan kah Ostematrix juga vitamin Kalsium?

Perlu anda ingat ye OSTEMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM. Didalam setiap tablet ostematrix terdapat khaisay magnesium yang berfungsi untuk merehatkan otot dalam usus dimana dpt membantu membentuk kesan lebih lembut yang dpt mengurangkan sembelit.magnesium juga mampu meningkatkan kandungan air di dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Berikut adalah testimoni-testimoni berjaya atasi masalah sembelit dengan ostematrix!




Cuma 4 biji sahaja utk lengkapkan kalsium harian dan seterusnya mengatasi masalah sembelit dengan baik dan lancar

Bonus lagi bila masalah kebas-kebas kaki yang menganggu tidur lena anda berjaya juga diatasi dengan 4 biji ostematrix.

4 BIJI SAHAJA.

Dapatkan 4 BIJI OSTEMATRIX anda setiap hari dengan saya.




Saturday, 20 August 2016

Cukup Tak Kalsium Anda Hari Ini? Jom Semak!

Assalamualaikum.

Sempena promosi Ostematrix yang masih lagi berlangsung bulan ini, entry kali ini saya masih lagi nak ketengahkan tentang kebaikan kalsium dimana ianya berkaitan dengan vitamin Ostematrix Shaklee yang di katakan berkait rapat dengan khasiat kalsium yang baik untuk tubuh badan kita.


Apa itu kalsium?

Kalsium adalah sejenis mineral yang penting untuk kita. Ia membentuk mineral yang terbanyak berbanding mineral-mineral lain. Ia sangat penting kepada kanak-kanak dan remaja dalam pembentukan tulang dan gigi yang baik. 99% kalsium di dalam badan adalah dalam bentuk tulang dan gigi. Bagi mereka yang tergolong dalam golongan  yang sudah menopause (putus haid) pula, kalsium adalah  sangat penting untuk mengekalkan struktur tulang mereka.


Selain daripada itu, kalsium juga adalah penting untuk fungsi-fungsi yang lain seperti :


  • Fungsi saraf yang baik (rasa gelisah, rasa sesemut atau kebas)
  • Fungsi otot yang baik (kekejangan) seperti merawat kekejangan waktu malam
  • Proses pembekuan darah


Apakah tanda dan gejala kekurangan kalsium?

Gejala dan pertanda awal bahawa seseorang kekurangan kalsium adalah satu atau beberapa dari keadaan berikut:
  • Sakit sendi
  • hipertensi
  • jantung berdebar-debar
  • insomnia
  • cramp otot
  • kuku rapuh
  • Gusi berdarah



Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengetahui samada cukupkah kalsium yang ada dalam tubuh badan kita bagi  mengelakkan gejala-gejala di atas terjadi dan seterusnya memudaratkan kesihatan ke arah penyakit yang lebih kronik tanpa kita sedari.


๐Ÿ”ผ๐Ÿ”ผCUKUP TAK KALSIUM ANDA HARI INI?๐Ÿ”ผ๐Ÿ”ผ

๐Ÿ’Š1 tablet ostematrix(250 mg) bersamaan dengan 1 gelas susu๐Ÿถ.Mari kita semak berdasarkan jadual diatas berapa kalsium yg diperlukan tubuh badan anda mengikut peringkat umur dibawah.

Kalau ikut umur seperti saya hanya memerlukan 1000mg kalsium bersamaan 4 gelas susu ye๐Ÿถ๐Ÿถ๐Ÿถ๐Ÿถ.1 gelas pun sebenarnya saya tak terdaya nak hadammmm lagikan 4 gelas. Aduhai...

Tapi dengan Ostematrix rasanya tak perlu bergelas2 susu lagi untuk cukupkan kalsium didalam tubuh badan .cuma perlukan dalam  RM3 pun sehari utk cukupkan kalsium anda. Alhamdulillah syukur lah ada ostematrix memudahkan kite mendapat cukup kalsium dlm sehari.☺☺☺

kalau anda rasa sygkan kesihatan anda jom dapatkan ostematrix anda harini untuk lengkapkan kalsium anda. Bulan ni ostematrix ada promosi ye! Rugi kalau tak grab cepat-cepat tau:)




Monday, 15 August 2016

Simpul Biawak Ketika Hamil?


SIMPUL BIAWAK?

Simpul biawak ni sentiasa dialami wanita-wanita hamil terutamanya ketika kandungan semakin membesar.Selain simpul biawak ia juga turut  dikenali sebagai simpul mengkarung. Kalau nak faham betul-betul sebenarnya simpul biawak @ mengkarung ini adalah salah satu simptom cramp atau kekejangan otot-otot.

Hamil dan simpul biawak sangat berkait rapat. Hampir 100% wanita hamil akan mengalami simptom simpul biawak ketika hamil.Antara punca-punca terjadinya simptom ini adalah:





Kekurangan air & kurang elektrolit dalam badan

Kekurangan air & elektrolit dalam badan boleh menyebabkan berlakunya simptom ini.
Otot perlu elektrolit yang mencukupi iaitu natrium, magnesium, kalium dan klorida dalam keseimbangan yang betul untuk berfungsi dengan baik.Badan memanipulasi mineral ini dengan seimbang di dalam dan di luar sel-sel otot untuk membolehkan otot mengecut dan berehat. Ketidakseimbangan atau kekurangan elektrolit-elektrolit ini menyebabkan masalah kekejangan otot. Kekurangan mineral ini menyebabkan otot menguncup, tetapi menghalang ia daripada mengendur semula.

kekurangan nutrien seperti kalsium atau magnesium dalam darah.

Masalah ini terjadi kerana bayi akan mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan kita termasuk la kalsium untuk tumbesaran mereka Maka sekiranya Jika kita tidak mengambil kalsium & magnesium secukupnya, maka tiada gantian nutrien untuk tubuh badan ibu itu sendiri


Uterus (rahim) semakin membesan
Apabila baby dalam kandungan kita makin membesar, ini memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki. Ianya juga kesan daripada hormon kehamilan, iaitu progesteron (memberi kesan kepada otot kaki anda).




Untuk memastikan tubuh badan ibu hamil mendapat vitamin & mineral yang cukup adalah dengan mengamalkan supplement Kalsium Shaklee iaitu OsteMatri dimana ia mengandungi bukan sekadar khasiat kalsium malah magnesium, vitamin D yang seimbang. Vitamin B nya pula lengkap dengan 8 vitamin B termasuk Biotin & asid folik dimana ianya dapat mengatasi masalah kekejangan otot, stress dan sakit-sakit sendi.

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi ibu hamil.Sebabtu kena makan ostematrix sebelum tidur bagi khasiat kalsium tu proses cepat-cepat sepanjang kita berehat.hasilnya bangun pagi dengan cergas dan bermaya:)

Anda hamil? Nak bebas dari simpul biawak?



Sunday, 14 August 2016

Magnesium dalam Kalsium Ostematrix bantu atasi Sembeli?




PENANTIAN ITU SATU PENYIKSAAN

Selalu kita dengar statement di atas ni bila kita menunggu sesuatu yang kita nak tapi kita terpaksa menanti sehingga dapat. Contohnya kalau gaji la bagi yang bekerja. Nak tunggu hujung bulan tu Ya Allah lamanya, padahal duit gaji bulan lepas dah abis dah ni. Hehe

Itu perumpamaannya lah.Tapi kali ni saya nak cerita tentang penantian bila kita nak melepaskan hajat dibilik air. Senang ceritanya adalah penyakit SEMBELIT.



Bagaimana sembelit terjadi?

Sembelit terjadi bila kuman membiak didalam usus kita.sebabtu la terjadi nya cirit birit dan keluarnya darah sebab kuman terlebih aktif. Perut pun rasa berangin je sebab angin tak boleh nak keluar dari usus kita sebab tu terjadinya gastrik atau kembung perut.kalau da sembelit toksik pun akan berkumpul di dalam usus dan diserap semula ke dlm darah.





Antara kebaikan pil kalsium ostematrix adalah ianya mengandungi Magnesium dan mineral-mineral lain yang baik untuk tubuh badan kita

~Magnesium mempunyai mineral yg sukar utk disimpan didalam tubuh.
~Magnesium membantu menyerap calcium dan mengekalkannya di dalam tubuh
~Magnesium bertindak dengan baik bersama calcium utk membina matrix tulang anda yg kuat dan kukuh (utk mengelakkan kerapuhan)
~Magnesium dan calcium bergabung memberikan kesihatan yg lebih baik pada sistem cardiovascular anda
~Magnesium dan calcium bergabung untuk membantu mengatasi
masalah insomnia, ia memberikan anda tidur yang lena.







Bagaimana ostematrix dapat membantu masalah sembelit pulak?

Sebab dalam ostematrix ada magnesium yang berfungsi untuk merehatkan otot dalam usus dimana dpt membantu membentuk kesan lebih lembut yang dpt mengurangkan sembelit.magnesium juga mampu meningkatkan kandungan air di dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik


๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•MAGNESIUM berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar.
MAGNESIUM juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan. ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•

Kandungan Magensium yang terdapat dalam kalsium ostematrix shaklee dapat mengatasi masalah sembelit anda agar lebih lawas.

Berminat untuk dapatkan ostematrix anda? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!:)



Saturday, 13 August 2016

PROMOSI OGOS 2016

Assalamualaikum.

Lama  pula tak aktif blog ni. Huhuhu.Saya lebih aktif sharing dalam page FB berbanding blog sebulan dua ni. Hari ini barula berkesempatan nak buka blog ni. itu pun sampai lupa dah password blog. Huhuhu.


Ok. Kali ini nk post pasal promosi shaklee untuk bulan Ogos.setiap bulan Shaklee akan buat promosi untuk vitamin2 terpilih dalam banyak2 vitamin yang ada dlm keluarga mereka.hehe

Utk bulan ni ostematrix dan vitalea menjadi pilihan vitamin promo shaklee. Wahh berbaloi2 lah๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Apa yg bestnye ostematrix ngn vitalea children ni sampai dpt promo ni?๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

=====================================
๐Ÿ’œOSTEMATRIX๐Ÿ’œ

๐Ÿ’˜sumber kalsium terbaik
๐Ÿ’˜membantu masalah sembelit dikalangan ibu hamil dan dalam pantang.
๐Ÿ’˜ sumber alkali yang mampu meneutralkan perut berasid (gastrik)
๐Ÿ’˜membekalkan magnesium utk masalah migrain.
๐Ÿ’˜menggalakkan waktu tidur yang berkualiti
๐Ÿ’˜ mengurangkan sakit2 badan akibat penat bekerja

๐Ÿ’œVITALEA FOR CHILDREN๐Ÿ’œ
๐Ÿ’˜multivitamin utk tumbesaran anak2.
๐Ÿ’˜memberi tenaga agar anak lebih fokus
๐Ÿ’˜meningkatkan imun kanak2 agar tidak mudah dijangkiti penyakit
=====================================

Ostematrix utk dewasa dan warga tua, Vitalea for children untuk kanak2. Complete!



Saturday, 21 May 2016

PHYTOCOL-ST Shaklee Turunkan Kolestrol Secara Semulajadi

Assalamualaikum.

Antara salah satu vitamin dalam shaklee yang dapat mengatasi masalah kolestrol tinggi ialah PHYTOCOL-ST.Untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia, Shaklee telah memperkenalkan produk baru iatu Phytocol.Produk ini dicipta pada tahun 2014.Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).







PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh


Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. Sterols dan stenoils ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah.


Keistimewaan Phytocol Shaklee

  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan





Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?


Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita.


 Dah tahu kan macam mana phytocol berfungsi untuk kawal kolestrol??


Berminat untuk oder boleh terus hubungi saya:




Tuesday, 17 May 2016

HERB-LAX:Kebaikan dan fungsi sebagai Detoks

Assalamualaikum





Entri kali ini saya nak cerita pula mengenai Herb Lax.Herb Lax adalah salah satu agen detox selain Alfalfa. Tahukah anda apa yang dimaksudkan dengan detox??

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Selepas badan melalui  proses detoksifikasi, usus kita akan menjadi lebih bersih dan sihat. Penyerapan apa sahaja jenis supplemen akan menjadi lebih cepat dan berkesan.Secara perumpaannya kita jadikan perut berperanan sebagai rumah. Usus pula berperanan sebagai bilik dalam rumah ini. Bila usus sihat, tiada la penyakit yang sibuk-sibuk nak tinggal dalam rumah ni.Keharmonian rumah tangga akan lagi bercambah dan pengambilan suplemen pasti menambah keserian dalam rumah kita ini.

wah!begitu sekali perumpaan nya






Jom kita kenal lebih dekat apa itu Herb Lax  Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 

9 Herba Semulajadi

  • alfalfa leaves-Membersihkan usus, darah dan hati.
  • senna leaves-Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • anise seed-Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.
  • blue malva flower-Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
  • buckhorn bark-Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.
  • licorice root-Membantu proses detoksifikasi.
  • rhubarb root- Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik.
  • fennel seed- Mengeluarkan toksin yg terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.
  • culver’s root.-Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Dah nama pun Herb-Lax kan? Mesti lah kandungan nya penuh dengan segala jenis herba yang berkhasiat:)






Kebaikan Herb Lax
  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba



Siapakah yang perlu amalkan Herb Lax ? 
  • pengamal tegar ubat tahan sakit.
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

Namun begitu, Haruslah diingatkan kepada mereka yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah mungkin akan mengalami cirit-birit pada awal pengambilan Herb-Lax. 

Untuk keadaan normal, kebiasaan Herb-Lax akan bertindak setelah 6 hingga 12 jam ia diambil.

Mereka yang mempunyai masalah sembelit boleh meningkatkan pengambilan Herb-Lax kepada 5-8 biji sehari, dan boleh kembali kepada dos asal apabila proses perkumuhan kembali normal.

So, nak makan kene dengan cara yang betul. Sebab Herb-Lax ni terkenal sebagai julap herba shaklee. Dan yang paling penting ianya 'JULAP SEMULAJADI TANPA BAHAN KIMIA'

Sekiranya berminat untuk detok usus anda dengan Herb-Lax boleh sahaja hubungi saya untuk harga yang menarik! 




Monday, 16 May 2016

Khasiat dan Manfaat CAROTOMAX SHAKLEE

Assalamualaikum

Apakah yang boleh membantu untuk perlindungan sel-sel dalam badan ketika diserang oleh berjuta-juta radikal bebas seterusnya menyebabkan kerosakan pada DNA?



A-N-T-I-O-K-S-I-D-A





Apakah Antioksida?

Antioksida merupakan NUTRISI yang boleh melindungi sel-sel ini daripada radikal bebas,meningkatkan kesihatan sel secara menyeluruh dan menyediakan perlindungan untuk menentang kerosakan sel-sel.



Bagaimana cara kita mendapatkan perlindungan antioksida dengan pengambilan vitamin sahaja? Ya! Dalam keluarga Vitamin  Shaklee Perlindungan antioksida dapat di tingkatkan dengan pengambilan CAROTOMAX SHAKLEE. Shaklee mengambil perlindungan daripada anti oksida yang terdapat pada buah-buahan,sayur-sayuran dan tanaman lain melalui cara pengasingan,penyaluran dan pembetukan kerotin secara semulajadi.





5 sebab kenapa CAROTOMAX SHAKLEE lebih bagus daripada produk antioksida lain:

  1. Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena dan beta karotena adalah 8 mg setiap hari. Dengan CarotoMax, kita akan memperolehi 13 mg.
  2. Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang dan menjaga secara khusus kesihatan mata, jantung, kulit, paru-paru, prostate dan serviks.
  3. CarotoMax berfungsi menguatkan sistem imun.
  4. Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak broccoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.
  5. Pengambilan carotomax menyamai dengan Beta Karotena yang sama dengan pengambilan 102 hidangan Pisang, Lycopena yang sama dengan pengambilan 714 hidangan Apricot, Lutein dan Zeaxanthin yang sama dengan pengambilan 285 hidangan Anggur Pink, Alpha Karoten yang sama dengan pengambilan 89 hidangan Raspberi.




Manfaat Utama Carotomax Shaklee : 


Lebih Selamat Dari Vitamin A

  • Penemuan vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.

Mempertingkatkan Penglihatan 
  • Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita Mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata. 

Meredakan Penyakit Kulit 
  • Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit. 

Melindungi Epithelial 
  • Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus. 

Melawan Kanser dan Oksidasi 
  • Pengambilan kerap beta karotena mengukkuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida. 

Menghalang Infeksi 
  • Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema. 

Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat 
  • Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi.Juga panghasilan sperma yang sihat.

Sekiranya anda berminat untuk dapatkan CAROTOMAX SHAKLEE boleh terus hubungi saya ye. FREE CONSULTATION DAN GUIDANCE as your trusted SID!:)





Sunday, 15 May 2016

Vita-Lea Shaklee: MultiVitamin Terbaik Di Dunia

Assalamualaikum.


Multivitamin adalah sangat perlu untuk menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Tahukah anda bahawa pengambilan multivitamin terbaik membantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang.


MULTIVITAMIN DALAM SHAKLEE?

Kalau anda nak tahu Vita-Lea Shaklee adalah multi vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia.Vitalea Shaklee berbentuk tablet agar ianya mudah untuk di konsumasi oleh semua golongan dimana 1 tablet sahaja mengandungi pelbagai nutrisi. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang. 





SIAPA YANG MEMERLUKAN MULTI-VITAMIN:

  1. Wanita hamil dan menyusukan baby
  2. Perokok
  3. Pengamal vegetarian
  4. Peminum alkohol yang tegar
  5. Warga tua yang tidak boleh menyerap vitamin B12
  6. Mereka yang gemar makan masakan panas





Vitamin yang terkandung dalam Vita-Lea ialah :

Vitamin A :Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.


Vitamin D:Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

Vitamin E :Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

Vitamin C:Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

Copper:Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

Asid Folik:Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

Biotin :Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.


Vitamin B1:Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

Vitamin B2:Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

Vitamin B3:Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

Vitamin B6:Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

Vitamin B12:Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

Vitamin B5:Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

Magnesium: Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.


Kalsium:Baik untuk tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

Fosforus :Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

Iodin :Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

Zat Besi: Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

Zink :Meningkatkan sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda




Nama pun Multivitamin kan? Mesti la semua jenis vitamin ada dalam 1 tablet Vitalea Shaklee ni. Apakah pula manfaat dan khasiat yang terkandung dalam Vitalea Shaklee ni ye?

  • Penambahan Tenaga Segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar 
  • Elemen Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

Bila semua khasiat vitamin ada dalam Vitalea Shaklee, maka banyak la khasiat yang akan di terima oleh mereka yang mengambil Vitalea sebagai supplement utama harian.Sebabtu juga Vitalea adalah antara Vitamin yang terkandung dalam set-set cadangan vitamin Shaklee seperti  Set berpantang, Set penyusuan, Set kesuburan, Set hamil dan Set tambah berat badan.


Wahhh!Best kan kalau ada 1 botol dalam 1 rumah untuk 1 keluarga kan? Wah mcam 1 malaysia pulak gaya dia.Berminat untuk dapatka Vitalea boleh terus hubungi saya.




 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg