Monday, 22 August 2016

Testimoni Ostematrix melegakan sembelit

Assalamualaikum.

Ostematrix melegakan sembelit. Ramai mengatakan produk kalsium seperti susu sebenarnya menyumbang kepada masalah pembuangan seperti sembelit. Ya! Jika terlebih pengambilan produk kalsium boleh menjejaskan proses pembuangan berjalan lancar.

Bagaimana boleh dikatakan Ostematrix mampu atasi masalah sembelit pula? Bukan kah Ostematrix juga vitamin Kalsium?

Perlu anda ingat ye OSTEMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM. Didalam setiap tablet ostematrix terdapat khaisay magnesium yang berfungsi untuk merehatkan otot dalam usus dimana dpt membantu membentuk kesan lebih lembut yang dpt mengurangkan sembelit.magnesium juga mampu meningkatkan kandungan air di dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Berikut adalah testimoni-testimoni berjaya atasi masalah sembelit dengan ostematrix!




Cuma 4 biji sahaja utk lengkapkan kalsium harian dan seterusnya mengatasi masalah sembelit dengan baik dan lancar

Bonus lagi bila masalah kebas-kebas kaki yang menganggu tidur lena anda berjaya juga diatasi dengan 4 biji ostematrix.

4 BIJI SAHAJA.

Dapatkan 4 BIJI OSTEMATRIX anda setiap hari dengan saya.




Saturday, 20 August 2016

Cukup Tak Kalsium Anda Hari Ini? Jom Semak!

Assalamualaikum.

Sempena promosi Ostematrix yang masih lagi berlangsung bulan ini, entry kali ini saya masih lagi nak ketengahkan tentang kebaikan kalsium dimana ianya berkaitan dengan vitamin Ostematrix Shaklee yang di katakan berkait rapat dengan khasiat kalsium yang baik untuk tubuh badan kita.


Apa itu kalsium?

Kalsium adalah sejenis mineral yang penting untuk kita. Ia membentuk mineral yang terbanyak berbanding mineral-mineral lain. Ia sangat penting kepada kanak-kanak dan remaja dalam pembentukan tulang dan gigi yang baik. 99% kalsium di dalam badan adalah dalam bentuk tulang dan gigi. Bagi mereka yang tergolong dalam golongan  yang sudah menopause (putus haid) pula, kalsium adalah  sangat penting untuk mengekalkan struktur tulang mereka.


Selain daripada itu, kalsium juga adalah penting untuk fungsi-fungsi yang lain seperti :


  • Fungsi saraf yang baik (rasa gelisah, rasa sesemut atau kebas)
  • Fungsi otot yang baik (kekejangan) seperti merawat kekejangan waktu malam
  • Proses pembekuan darah


Apakah tanda dan gejala kekurangan kalsium?

Gejala dan pertanda awal bahawa seseorang kekurangan kalsium adalah satu atau beberapa dari keadaan berikut:
  • Sakit sendi
  • hipertensi
  • jantung berdebar-debar
  • insomnia
  • cramp otot
  • kuku rapuh
  • Gusi berdarah



Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengetahui samada cukupkah kalsium yang ada dalam tubuh badan kita bagi  mengelakkan gejala-gejala di atas terjadi dan seterusnya memudaratkan kesihatan ke arah penyakit yang lebih kronik tanpa kita sedari.


🔼🔼CUKUP TAK KALSIUM ANDA HARI INI?🔼🔼

💊1 tablet ostematrix(250 mg) bersamaan dengan 1 gelas susu🍶.Mari kita semak berdasarkan jadual diatas berapa kalsium yg diperlukan tubuh badan anda mengikut peringkat umur dibawah.

Kalau ikut umur seperti saya hanya memerlukan 1000mg kalsium bersamaan 4 gelas susu ye🍶🍶🍶🍶.1 gelas pun sebenarnya saya tak terdaya nak hadammmm lagikan 4 gelas. Aduhai...

Tapi dengan Ostematrix rasanya tak perlu bergelas2 susu lagi untuk cukupkan kalsium didalam tubuh badan .cuma perlukan dalam  RM3 pun sehari utk cukupkan kalsium anda. Alhamdulillah syukur lah ada ostematrix memudahkan kite mendapat cukup kalsium dlm sehari.☺☺☺

kalau anda rasa sygkan kesihatan anda jom dapatkan ostematrix anda harini untuk lengkapkan kalsium anda. Bulan ni ostematrix ada promosi ye! Rugi kalau tak grab cepat-cepat tau:)




Monday, 15 August 2016

Simpul Biawak Ketika Hamil?


SIMPUL BIAWAK?

Simpul biawak ni sentiasa dialami wanita-wanita hamil terutamanya ketika kandungan semakin membesar.Selain simpul biawak ia juga turut  dikenali sebagai simpul mengkarung. Kalau nak faham betul-betul sebenarnya simpul biawak @ mengkarung ini adalah salah satu simptom cramp atau kekejangan otot-otot.

Hamil dan simpul biawak sangat berkait rapat. Hampir 100% wanita hamil akan mengalami simptom simpul biawak ketika hamil.Antara punca-punca terjadinya simptom ini adalah:





Kekurangan air & kurang elektrolit dalam badan

Kekurangan air & elektrolit dalam badan boleh menyebabkan berlakunya simptom ini.
Otot perlu elektrolit yang mencukupi iaitu natrium, magnesium, kalium dan klorida dalam keseimbangan yang betul untuk berfungsi dengan baik.Badan memanipulasi mineral ini dengan seimbang di dalam dan di luar sel-sel otot untuk membolehkan otot mengecut dan berehat. Ketidakseimbangan atau kekurangan elektrolit-elektrolit ini menyebabkan masalah kekejangan otot. Kekurangan mineral ini menyebabkan otot menguncup, tetapi menghalang ia daripada mengendur semula.

kekurangan nutrien seperti kalsium atau magnesium dalam darah.

Masalah ini terjadi kerana bayi akan mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan kita termasuk la kalsium untuk tumbesaran mereka Maka sekiranya Jika kita tidak mengambil kalsium & magnesium secukupnya, maka tiada gantian nutrien untuk tubuh badan ibu itu sendiri


Uterus (rahim) semakin membesan
Apabila baby dalam kandungan kita makin membesar, ini memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki. Ianya juga kesan daripada hormon kehamilan, iaitu progesteron (memberi kesan kepada otot kaki anda).




Untuk memastikan tubuh badan ibu hamil mendapat vitamin & mineral yang cukup adalah dengan mengamalkan supplement Kalsium Shaklee iaitu OsteMatri dimana ia mengandungi bukan sekadar khasiat kalsium malah magnesium, vitamin D yang seimbang. Vitamin B nya pula lengkap dengan 8 vitamin B termasuk Biotin & asid folik dimana ianya dapat mengatasi masalah kekejangan otot, stress dan sakit-sakit sendi.

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi ibu hamil.Sebabtu kena makan ostematrix sebelum tidur bagi khasiat kalsium tu proses cepat-cepat sepanjang kita berehat.hasilnya bangun pagi dengan cergas dan bermaya:)

Anda hamil? Nak bebas dari simpul biawak?



Sunday, 14 August 2016

Magnesium dalam Kalsium Ostematrix bantu atasi Sembeli?




PENANTIAN ITU SATU PENYIKSAAN

Selalu kita dengar statement di atas ni bila kita menunggu sesuatu yang kita nak tapi kita terpaksa menanti sehingga dapat. Contohnya kalau gaji la bagi yang bekerja. Nak tunggu hujung bulan tu Ya Allah lamanya, padahal duit gaji bulan lepas dah abis dah ni. Hehe

Itu perumpamaannya lah.Tapi kali ni saya nak cerita tentang penantian bila kita nak melepaskan hajat dibilik air. Senang ceritanya adalah penyakit SEMBELIT.



Bagaimana sembelit terjadi?

Sembelit terjadi bila kuman membiak didalam usus kita.sebabtu la terjadi nya cirit birit dan keluarnya darah sebab kuman terlebih aktif. Perut pun rasa berangin je sebab angin tak boleh nak keluar dari usus kita sebab tu terjadinya gastrik atau kembung perut.kalau da sembelit toksik pun akan berkumpul di dalam usus dan diserap semula ke dlm darah.





Antara kebaikan pil kalsium ostematrix adalah ianya mengandungi Magnesium dan mineral-mineral lain yang baik untuk tubuh badan kita

~Magnesium mempunyai mineral yg sukar utk disimpan didalam tubuh.
~Magnesium membantu menyerap calcium dan mengekalkannya di dalam tubuh
~Magnesium bertindak dengan baik bersama calcium utk membina matrix tulang anda yg kuat dan kukuh (utk mengelakkan kerapuhan)
~Magnesium dan calcium bergabung memberikan kesihatan yg lebih baik pada sistem cardiovascular anda
~Magnesium dan calcium bergabung untuk membantu mengatasi
masalah insomnia, ia memberikan anda tidur yang lena.







Bagaimana ostematrix dapat membantu masalah sembelit pulak?

Sebab dalam ostematrix ada magnesium yang berfungsi untuk merehatkan otot dalam usus dimana dpt membantu membentuk kesan lebih lembut yang dpt mengurangkan sembelit.magnesium juga mampu meningkatkan kandungan air di dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik


💕💕💕MAGNESIUM berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar.
MAGNESIUM juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan. 💕💕💕

Kandungan Magensium yang terdapat dalam kalsium ostematrix shaklee dapat mengatasi masalah sembelit anda agar lebih lawas.

Berminat untuk dapatkan ostematrix anda? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!:)



Saturday, 13 August 2016

PROMOSI OGOS 2016

Assalamualaikum.

Lama  pula tak aktif blog ni. Huhuhu.Saya lebih aktif sharing dalam page FB berbanding blog sebulan dua ni. Hari ini barula berkesempatan nak buka blog ni. itu pun sampai lupa dah password blog. Huhuhu.


Ok. Kali ini nk post pasal promosi shaklee untuk bulan Ogos.setiap bulan Shaklee akan buat promosi untuk vitamin2 terpilih dalam banyak2 vitamin yang ada dlm keluarga mereka.hehe

Utk bulan ni ostematrix dan vitalea menjadi pilihan vitamin promo shaklee. Wahh berbaloi2 lah💪💪

Apa yg bestnye ostematrix ngn vitalea children ni sampai dpt promo ni?😍😍😍

=====================================
💜OSTEMATRIX💜

💘sumber kalsium terbaik
💘membantu masalah sembelit dikalangan ibu hamil dan dalam pantang.
💘 sumber alkali yang mampu meneutralkan perut berasid (gastrik)
💘membekalkan magnesium utk masalah migrain.
💘menggalakkan waktu tidur yang berkualiti
💘 mengurangkan sakit2 badan akibat penat bekerja

💜VITALEA FOR CHILDREN💜
💘multivitamin utk tumbesaran anak2.
💘memberi tenaga agar anak lebih fokus
💘meningkatkan imun kanak2 agar tidak mudah dijangkiti penyakit
=====================================

Ostematrix utk dewasa dan warga tua, Vitalea for children untuk kanak2. Complete!



 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg